Frissítő kajszibarack szörp

 2013.07.17. 17:26

Nemcsak üdítő frissítő, hanem kiváló koktél alapanyag is lehet.

Sokan idegenkednek a sárga vagy kajszibarack szörptől a magas rosttartalma miatt. Pedig az egyik legnagyobb C-vitamin forrás, és zamatos nyári frissítő készíthető belőle.

IMG_7409_resize.JPG

Általában akkor készítem amikor a lekvárt főzöm be. A barackot cukorral (3 kg barack 50 dkg cukor) leöntöm, és egy órát állni hagyom. A levet amit ez alatt az idő alatt ereszt, leveszem egy edénybe a többit felteszem a lángra, és elkezdem forralni, rotyogtatni. Én nem vagyok az órákig tartó befőzés híve, és így több vitamint is megtartok a lekvárban. A levet amit ereszt folyamatosan leveszem, és hozzáöntöm a többihez. 

20 perc múlva a legtöbb levet leszűrtem, és a maradék barackot lekvárnak elkészítem. Ki-ki ahogy szereti és a 3:1-ben híve vagyok. Gyors egyszerű, kevés cukor.

A baracklevet kétszer szűröm, egyszer egy műanyag szűrőn át, és egyszer egy sűrű szövésű hálón át.

Az így maradt tiszta szörphöz kb. 1l főzök egy cukorszirupot. 1 l víz és 50 dkg cukor. Én nem teszem bele az ajánlott 1:1 arányú cukrot, mert nekünk az túl édes. Ez megint ízlés kérdése.

Ha kihűlt a szirup a barackléhez keverem, és üvegbe töltöm. Direkt nem írtam tartósítószert, mert 1-2 nap alatt elfogy és hűtőben addig biztosan eláll.

Ha valaki télire tenné el a legegyszerűbb, ha megveszi a szörp tartósító kis csomagot, amit már ugyanúgy lehet kapni mint a 3:1-bent.

A bejegyzés trackback címe:

https://vacsinalam.blog.hu/api/trackback/id/tr305411837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása