Miért fogtam bele!

 2013.01.22. 12:21

Hol is kezdjem, talán ez a legnehezebb. Szeretném megkönnyíteni a munkátokat és a hétköznapjaitokat. Rengeteg főzéssel kapcsolatos weboldal van a neten, nem akarom felvenni velük a versenyt.
Nagycsaládban nőttem fel és megtanultam édesanyámtól, hogyan lehet egyszerű és gyors ételeket az asztalra tenni. Sokat köszönhetek neki, bár még most is hagyom, hogy a jó kis székelykáposztát ő maga készítse, mert olyat én nem tudok. Azok a régen beivódott hazai ízek, azok utánozhatatlanok. A mai rohanó világunkban én egy kicsit modernebb konyhát képviselek, vegyítve a hagyományokkal. Igenis szeretem a pacalpörköltet és a birkapörköltet. Ebben apukám nagy művész volt. Sajnos már nem készítheti el nekünk remekeit, de az igazi bográcsos körömpörkölt íze még mindig itt van a számban.

girl chef3_resize.jpg
Megpróbálok minél több recepttel és érdekességgel előállni és olyan ételeket bemutatni nektek amik kicsit vagányak, kicsit érdekesek és nagyon izgalmasak. Ja és nem elfelejteni, könnyen elkészíthetőek.
Sok-sok receptet láttam már, sok érdekes ötlettel találkoztam.
Én mindig kiveszem a receptekből azt amit betudok szerezni, változtatok rajtuk, hogy ne kelljen az egész keresetemet egy ebédre elkölteni. Ezek alapján állítom össze a mindennapi ételsort.
Mint minden háztartásban, nálam is sokszor van maradék, de soha semmi nem vész kárba.
Mutatok egy-két érdekes ötletet, hogyan használjuk fel az előző napi húst és varázsoljuk át egy új fogássá.

Nevezhetitek csalásnak, ha kiegészítőket használok, de úgy gondolom a mai rohanó világban ez csak segítség lehet, és hétvégén, ha van időm bele adhatok, apait-anyait. Igenis fontosak az előre elkészített mártások, szószok, amik megkönnyítik a munkámat. 

Számomra talán a legfontosabb dolog a főzésben az időzítés. Ezt az iskolában nagyon jól megtanultam. A konyhai siker titka a megfelelő időzítés. Ennek alapvető és első eleme az előkészítés.
Mindenre, előre gondoljunk és szerezzük be. Aztán tervezzük meg a munkát.
Nem nagy ördöngösség, anyukáink, dédanyáink egymástól tanulták és később tökéletesen alkalmazták.
Hogy miről is beszélek? Olvasd a blogomat és hamarosan erre is kitérek.

Röviden ennyi.

Később szeretnék blogomba néhány háziasszonyt bemutatni és egy-egy kedvenc ételét megismertetni veletek. Sokszor tanulok a barátnőimtől egy-két receptet, amit aztán magam is rendszeresen elkészítek. Velük együtt fogom ezeket az ételeket elkészíteni. Ha van kedved, jelentkezz nálam és a tiedet is bemutatjuk.

Sok bulit, és izgalmat kívánok a konyhádban!

Leányvári Krisztina
keranyu@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vacsinalam.blog.hu/api/trackback/id/tr255034547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása